Våra föreläsare


Jonas Carlström 

Jonas Carlström är idag digital marketing specialist på e-handelsbyrån Star Republic i Göteborg men har erfarenhet av digital marknadsföring från ett flertal olika företag. Däribland senast ifrån NA-KD, Mat.se och Schibsted. I kursen "Hur du skapar lönsamma kampanjer på Facebook och Instragram som E-handlare" delar Jonas med sig av sina bästa tips på hur man lyckas med annonsering på Facebook och Instagram. 

 

Fredrik Cederlöf

Fredrik Cederlöf har arbetat i branschen sedan millennieskiftet i en rad olika roller och arbetar idag som Head of Customer Experience på Collector Bank i Göteborg. Fredrik har hjälpt byråer och organisationer att etablera sina erbjudanden inom analys och SEO paralellt med praktiskt arbete inom spårning, dataanalys, visualisering, optimering och story telling. Fredrik föreläser även på IHM Business School och Berghs School of Communication. Fredrik är föreläsare i kursen "Börja arbeta datadrivet".

 

 

Line Persson 

EhandelAcademy- Line-Persson-Kurs-Filma med mobilenLine Persson är fotograf, idéutvecklare och webbdesigner. Hon har mångårig erfarenhet av att ta fram bilder och rörligt innehåll till sociala medier samt att bygga och kommunicera varumärken. Med över tio års erfarenhet inom e-handel vet hon hur man tar fram och förmedlar relevant innehåll i högt tempo. Line driver contentbyrån konnichiwastudio.com och bland hennes kunder finns b.la. Gram Shoes, Snö of Sweden, Power Woman och Man of a Kind. Hon är föreläsare i kursen "Skapa rörligt innehåll med mobilen” där du får lära dig hur du kan kommunicera dina produkter genom rörligt innehåll som du själv skapar med mobilen.

 

Edward Basse 

Edward Basse  - Lyckas på Amazon Edward Basse, ursprungligen från Seattle, har över 12 års erfarenhet av e-handel, och arbetat för företag som Amazon, Rakuten och senast iDeal Of Sweden, där han var Online Marketplace Director. Idag driver han byrån The Early Birds. Edward är föreläsare i kursen Bli framgångsrik på Amazon där du introduceras till hela Amazonas digitala ekosystem och hur du kan utnyttja dessa tillgångar för att hitta dina kunder och sälja din produkt!

 

 

Sofia Viktorsson

Sofia Viktorsson arbetar som Global Art Director hos Daniel Wellington och har över 10 års erfarenhet av att skapa koncept och designa webbplatser.
Hon är specialist på att få varumärkets visuella identitet att samspela över digitala plattformar, och har tidigare arbetat för varumärken som Efva Attling och Hunkydory.
Sofia föreläser i kursen "Online Visual Merchandising",där du får lära dig att göra dina besökare till kunder genom att analysera det digitala kundvarvet och skapa visuellt innehåll som engagerar.

 

Lisa Trumstedt 

LIsa Trumstedt Ehandel Academy Lisa är UX Researcher med lång erfarenhet av att hjälpa företag från olika branscher att bygga upp arbetet med insikter och analys. Lisa kommer närmast från en roll som UX Researcher på start-upen Doctrin och är tidigare ansvarig för att leda den digiala byrån Ottobonis UX- och analysteam, som Customer Experience Manager. Lisa är en flitigt anlitad föreläsare inom digital strategi, Design sprints och Kundresor.
Lisa är föreläsare i kurserna "Så säljer du med hjälp av data och kundinsikter" och "Väx din ehandel med Growth Marketing"

 

 Sophia Båge 

Sophia Båge Ehandel AcademySophia brinner för digital affärsutveckling. Med sig har hon drygt 20-års erfarenhet av att utveckla kunders e-handel och digitala affärer med data som stöd. De senaste åren har hon arbetet med att växa e-handel för varumärken främst inom Fashion. Sophia undervisar också Growth marketing, Webbanalys och Konverteringsopitmering på Berghs School of Communication och är grundare och strateg på E-handels studion Creative Unit. Sophia är föreläsare i kurserna "Så säljer du med hjälp av data och kundinsikteroch "Väx din ehandel med Growth Marketing" och "Online Visual Merchandising""